Tips voor een goed online marketing bureau Antwerpen

Ben jij als bedrijf toe aan het uitbesteden van bepaalde taken, dan is het natuurlijk belangrijk om ervoor te zorgen dat je dit doet bij bedrijven waar je een goed gevoel bij hebt. Eén van de zaken die als bedrijf vaak op termijn wordt uitbesteed, dat zijn de online marketing taken. Waar veel bedrijven het gevoel hebben dit prima zelf te kunnen doen, blijkt toch dat het wel iets meer is dan het er zo even bij doen. Je doet er daarom dus ook goed aan om hier kritisch naar te kijken en met verschillende partijen in gesprek te gaan om te kijken wat ze voor jouw onderneming kunnen betekenen. Zo kan het vinden van een online marketing bureau Antwerpen een flinke uitdaging zijn, aangezien er natuurlijk ontzettend veel actief zijn. Om ervoor te zorgen dat jij de juiste weet te vinden, hebben we een paar handige tips voor je.

Vraag om resultaten

Uiteraard is en blijft het altijd lastig om te beoordelen of de resultaten die worden overhandigd ook echt bij de marketing bureau horen. Laten we eerlijk zijn, een casestudie is eenvoudig te kopiëren. Toch is het wel verstandig om onder andere hier naar te kijken. Vaak kun je namelijk wel snel genoeg zien of het wel op niet is wat ze zelf hebben weten te realiseren. Door in een persoonlijk gesprek een aantal vragen te stellen over dit specifieke bedrijf, kun je al snel de conclusie trekken of het wel of niet rechtmatig is.

Zijn ze transparant?

Besteed jij maandelijks je linkbuilding activiteiten uit bij een online marketing bureau Antwerpen, dan is het wel zo fijn dat je aan het eind van de maand een rapportage ontvangt met geplaatste links. Deze kun je dan eventueel zelf verifiëren middels verschillende tools zoals Semrush of AhRefs. Doet een bedrijf dit niet, dan is het verstandig om niet verder met ze in zee te gaan. Het kan namelijk betekenen dat ze een manier van linkbuilding hanteren die risico’s met zich meebrengt of het kan zo zijn dat de kwaliteit van de links dusdanig laag is, dat het geld wat jij ervoor betaald misschien wel veel te hoog is. Kortom, zorg ervoor dat ze met je delen wat ze aan het doen zijn. Daar betaal je ten slotte toch ook voor?

Bereikbaarheid

Met de bereikbaarheid bedoelen we natuurlijk niet of ze de telefoon oppakken wanneer je belt. We bedoelen of ze bereid zijn om net dat stapje verder te gaan om jou te kunnen helpen met het behalen van je doelen. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld wanneer je specifieke vragen hebt over aanpassingen op je website zelf. Helpen ze je dan of houden ze het wat oppervlakkig en hebben ze het liefst dat ze deze werkzaamheden zelf mogen uitvoeren om vervolgens een factuur te kunnen sturen. Het is dus van belang dat je ook met andere vragen bij ze terecht kunt, zodat er een duurzame en ook prettige relatie ontstaat, waarbij jullie beide beter van worden.