Remarketing uitbesteden aan een specialist is zeker de moeite waard

Het belang van remarketing

Remarketing maakt het mogelijk personen die eerder interesse hebben getoond in jouw producten of diensten opnieuw te bereiken. Daarnaast is het een relatief goedkope manier van adverteren. Remarketing is onderdeel van display adverteren. Dit is adverteren met banners op andere websites. Door het gebruik van cookies worden websitebezoekers aan een doelgroep lijst toegevoegd. Wanneer er genoeg personen aan de lijst zijn toegevoegd kan deze gebruikt worden voor het gericht adverteren. Remarketing is in verschillende fasen van de customer journey in te zetten. Het is de ideale manier om bezoekers opnieuw te benaderen en alsnog te overtuigen een conversie te plegen. Remarketing uitbesteden kan echter zorgen voor optimale resultaten en wordt daarom aangeraden.

Remarketing uitbesteden zorgt voor optimale resultaten

Remarketing uitbesteden is een slimme zet voor veel bedrijven. Remarketing kan, wanneer het op de juiste manier wordt ingezet, worden ingezet in de verschillende fasen van de customer journey. Hiervoor dienen verschillende doelgroep lijsten aangemaakt te worden. Zo kan er bijvoorbeeld onderscheid gemaakt worden tussen homepagebezoekers, bezoekers van een productpagina, winkelmand verlaters en converteerders. Zo kan er erg gericht worden geadverteerd op de fase waarin die personen zich bevinden. Hierdoor wordt de kans dat deze bezoekers alsnog een conversie gaan plegen enorm vergroot. Remarketing uitbesteden aan een specialist zorgt voor optimale resultaten.

Statische- of dynamische remarketing?

Remarketing uitbesteden aan een specialist zal er voor zorgen dat uw bedrijf top of mind blijft bij de potentiële klant. Binnen remarketing banners worden twee typen onderscheiden: statische- en dynamische remarketing. Statische remarketing betreft een advertentie altijd dezelfde advertentie. Dynamische remarketing betreft een specifiek afgestelde banner. Hierbij wordt de banner aangepast naar bijvoorbeeld de producten die een bezoeker heeft bekeken. Deze worden dan vertoond in de advertentie. Remarketing uitbesteden zorgt voor een optimale banner. Een specialist ontwikkeld een banner die voor optimale resultaten zorgt.