Instagram content voor jouw social media marketing.

Instagram is een van de meest populaire sociale mediaplatforms ter wereld. In 2018 sloeg Insta 1 miljard maandelijkse actieve volgers en de vraag naar de visuele app blijft groeien. Het is geen wonder dat talloze bedrijven hun Instagram activeren of zelfs uitbesteden om hun online aanwezigheid te versterken en meer verkeer te genereren. Natuurlijk moet je, net als bij elke sociale strategie, ervoor zorgen dat je je Instagram-inhoud op de juiste manier benadert om geweldige resultaten te behalen. Want zonder een strategie haal je niet het maximale uit je social media marketing. Een succes op Instagram worden is meer dan het online delen van talloze foto’s. Je moet ook uitzoeken hoe je met je volgers in contact gaat via elke snap, elk verhaal en elke hashtag. Hier zijn enkele van de meest essentiële best oefeningen voor het maken van inhoud die je aan jouw Insta-campagnes kunt toevoegen.

Sinds de introductie van IGTV en Instagram Live, heeft het sociale mediabedrijf meer aandacht besteed aan zijn video-opties – mensen aanmoedigen om zowel clips als snaps te delen. In een tijdperk waarin tools zoals Tiktok enorm in populariteit toenemen, kan de video de sleutel tot uw succes zijn. Marketeers die dagelijks bezig zijn met social media marketing zien een absolute trend in video marketing.

Er zijn verschillende soorten video’s op Instagram om te ontdekken, waaronder:

Instagram-verhalen: korte videoclips (vaak 15 seconden of minder) die over het algemeen informeel, weinig druk en gemakkelijk te maken zijn. Ze verdwijnen ook binnen 24 uur, tenzij je ze vastzet bij  hoogtepunten. Dat maakt Stories een geweldige plek om te experimenteren.

IGTV: Langere video’s vanaf 1 minuut, met een maximum van 15 minuten wanneer ze via mobiel worden geüpload. Deze zijn geweldig voor meer informatieve inhoud, zoals instructies en productdemonstraties. IGTV-video’s geven je altijd nog een kans om op Instagram te rangschikken met de door jou gekozen hashtags. Hashtags zijn een belangrijke bijdrage voor succesvolle social media marketing strategieën.

Instagram live: Instagram Live draait helemaal om livestreaming. Volgens onderzoeken kijkt 80% van de klanten liever naar een livestream dan dat ze een artikel lezen. Instagram Live is een geweldige manier om geloofwaardigheid voor uw merk te genereren door uw publiek “achter de schermen” van uw bedrijf te laten zien.

Onthoud dat je video’s ook rechtstreeks op je Instagram-feed kunt plaatsen. Op feed gebaseerde video’s kunnen tussen de 3 en 60 seconden lang zijn, waardoor ze een van de kortere soorten Instagram-video’s zijn. Om al deze Instagram mogelijkheden goed toe te passen zal je veel tijd moeten investeren. Veel bedrijven maken de keuze voor het Instagram uitbesteden bij een marketeer of marketingbureau waar veel kennis aanwezig is.