Buitenreclame niet meer van deze tijd? Integendeel!
Als ondernemer wil je je doelgroep zo goed mogelijk bereiken. Maar hoe kan je dit doen in deze tijd van technologie en korte aandachtsspannen? Het antwoord vind je eigenlijk overal op straat wel en is een vrij bekend en traditioneel format: buitenreclame. Je kan er misschien niet meer aan denken of vinden dat buitenreclame ouderwets is, maar niets is minder waar. En dit is waarom:
Het valt op in de straat
Buitenreclame hoort in het straatbeeld. In elke grote straat in een Nederlandse stad of dorp kan je geen honderd meter lopen of rijden zonder een reclamebord te zien. Of deze nu aan een lantaarnpaal hangt of in een bushokje zit. En het mooiste is, niemand die er erg in heeft. Iedereen die er langs komt ziet het en vindt het onbewust normaal dat het er is. En hierom is het ook een van de minste vormen van reclame waarover geklaagd wordt. Dit maakt het alleen maar fijner om via dit medium je boodschap over te brengen.
Goed bereik
Je wilt je doelgroep natuurlijk zo goed mogelijk bereiken, en hier is buitenreclame perfect voor. Doordat buitenreclame door iedereen gezien kan worden, is de kans dat je doelgroep het ook meekrijgt groter dan met een advertentie in de krant of op social media. Zelfs een doelgroep waar je zelf misschien niet zo snel aan gedacht hebt kan je zo bereiken en daardoor meer klanten werven. Om de doelgroep het beste te bereiken kan je er ook kiezen om deze borden te plaatsen op plekken waar je doelgroep vaak komt, zoals een reclame voor proteïneshakes vlakbij een sportschool.
Gaat mee met de tijd
Buitenreclame is en blijft van elke tijd. Het bestaat al eeuwenlang en in de nabije toekomst zal het ook niet snel verdwijnen. Dit komt omdat ook buitenreclame meegaat in de huidige tijd. Denk bijvoorbeeld aan abriposters met een QR-code om meteen van de actie op de poster te profiteren. Hierdoor is buitenreclame ook goed crossmediaal te gebruiken, door het te combineren met bijvoorbeeld online acties. Buitenreclame is een vorm van marketing die voor elke ondernemer nog steeds effectief is en voor de beste resultaten kan zorgen. Het misschien nog wel het beste: het kan niet weggeblockt worden door een ad-blocker.