Professionele zakelijke communicatie door middel van narrowcasting
Op een professionele en zakelijke manier communiceren met je doelgroep, wie wil dat niet? Het communiceren met je doelgroep zal altijd een belangrijke factor zijn om new business aan te trekken. Het is dus van groot belang dat je hier serieus over nadenkt en de mogelijkheden onderzoekt. In dit artikel zoomen we in op het onderdeel narrowcasting. Met narrowcasting kun je content op digitale schermen vertonen met actuele data. Heb je een bedrijf in de horeca, dan moet het je wel bekend voorkomen. Digitale menuborden zijn hét helemaal momenteel. Hierop kun je je actuele aanbod tonen, kortingen laten zien en diverse upsells mogelijk maken. Ontzettend interessant dus. Narrowcasting is er niet alleen voor de horeca sector, nee voor veel branches kan dit een zeer interessante mogelijkheid zijn. We bekijken het voor enkele andere branches ook nog even.
Dé gezondheidszorg
In de gezondheidszorg wordt narrowcasting ook dikwijls gebruikt. Als je bij de tandarts of dokter in de wachtkamer zit te wachten, heb je ongetwijfeld de wachtkamerschermen al eens gezien. Dit zijn ook narrowcasting schermen, waarbij je actuele informatie met patiënten kunt delen. In dit geval bijvoorbeeld om mensen af te leiden en proberen tot rust te laten komen. Vaak zijn dit gespannen situaties en zo kun je mensen een afleiding bieden. Over het algemeen werkt dit ook gewoon erg goed, maar biedt het ook bijvoorbeeld nog de mogelijkheid om dit nog verder uit te breiden. Je kunt actuele data en bijvoorbeeld wachttijd delen. Zo weten patiënten nog beter waar ze aan toe zijn. Dit is een win-win situatie en scheelt je medewerkers ook weer tijd. Zij hoeven patiënten niet telkens te woord te staan.
Corporatie communicatie
In het bedrijfsleven heeft narrowcasting ook al langere tijd zijn intrede gemaakt. Door narrowcasting toe te passen, kun je potentiële klanten overhalen door de betrokkenheid te vergroten en een unieke beleving mee te geven aan hun bezoek aan jouw business. Daarnaast kun je het ook inzetten voor personeel om centrale berichten met hen te delen. Per scherm kunnen verschillende berichten en verschillende content worden getoond. Dit maakt het zo sterk en het kan een natuurlijke aandachtstrekker worden.
Narrowcasting wordt ook weleens digital signage genoemd en de betekenis is redelijk identiek. Waar mensen spreken over narrowcasting wordt digital signage genoemd en zo ook andersom. Beide termen zijn vanuit de Engelse taal vernederlandst en zijn inmiddels veel gebruikte termen. De techniek van narrowcasting wordt als betrouwbaar gezien en als echte meerwaarde voor bedrijven. Bovendien hoeft narrowcasting helemaal niet duur te zijn, ook voor kleinere bedrijven is narrowcasting goed te gebruiken.